måndag 29 oktober 2012

The uncommon reader


Det är något grovt fel på ordningen i världen när sambon läser Gone Girl - en Flynn - innan mig! Han är nämligen ingen storläsare, det blir ett par böcker (och då menar jag bokstavligen 1-2) per år! Han har dessutom även lyckats tjuvstarta The Twelve utan min tillåtelse. Ok, vi började samma dag men han startade på förmiddagen när jag var ute på ett ärende och eftersom han är ljudboksläsare och jag en fullkomlig sköldpadda när det kommer till analog läsning - men föredrar den formen och vill inte byta - kommer han definitivt ligga steget före och, gud förbjude, få veta slutet innan mig! Idag har jag haft möjlighet att läsa ikapp men tröttheten av en förkylning sitter i och jag vill helst sova. Har jag tappat stinget? Jag hoppas inte det, jag hoppas det är en tillfällig förlamning due to frostnätter.

Inga kommentarer: