lördag 13 oktober 2012

Nobel Schmobel

I veckan gjorde jag min fjärde och sista utlandsresa inom 1,5 månad. Mycket hotell och lite läsande alltså. Men desto mer konst, konst, konst och kultur! Detta har inneburit en hel del bokinköp som till 99% består av konsthistoriska böcker och utställningskataloger. Men det enda skönlitterära inköpet är stort nog: The Twelve av Justin Cronin! Har väntat i två år (!) på den och äntligen klickat hem vad jag hoppas blir en riktig förflyttning in i Cronins postapokalypiska värld! Att jag älskade The Passage är ett understatement! I mitt universum är denna release långt mer spännande än Nobelpriset i litteratur.

3 kommentarer:

Det mörka tornet sa...

The twelwe har jag också väntat på länge även om jag först läste The passage förra året. Väntar den i min låda till veckan!!

Maria sa...

Åh, The Twelve. När ska jag hinna läsa den då, va?!

Pixie sa...

Jag känner detsamma! Måste nog rensa lite i kalendern för att frigöra lästid. Lite svårt när jag dessutom har en massa annan läsning (kurslitteratur) jag måste hinna med. Kanske unna sig några semesterdagar?