söndag 13 maj 2012

Jag, Ingemar Stenmark

Självporträtt
Har fått någon typ av overload i hjärnan och svingar vilt åt höger och vänster med mitt läsande. Kastat mig på Émile Zolas Krogen (som kom härom dagen), samtidigt som jag öppnat Dorothy L. Sayers Whose Body? och Belinda Bauers Finders Keepers. Läser även aktivt Stephen Kings 11.22.63 som legat och vilat lite på senaste tiden. Har i vanliga fall ett par, tre stycken böcker parallellt men det brukar lösa sig naturligt - så fort man kommit in i en av dem ordentligt fortsätter man bara med den tills den är utläst. Vill nu genuint läsa samtliga ovanstående böcker lika mycket att det resulterar i ett hetsigt slalomläsande. Det värsta är väl att jag samtidigt även sneglar på fler böcker vid sidan om (Tana French, Elly Griffiths). Har hamnat i ett girigt läsande som känns långt ifrån rogivande. Hä bar å åk!

Tillägg: Glömde ju att jag även är begravd i The Lost City of Z av David Grann...

2 kommentarer:

alekzandra sa...

Känner igen den här känslan, kanske får du bestämma en bok per veckodag?

Pixie sa...

Ingen dum idé för nu har läsningen istället tagit helt stopp och jag behöver rulla igång farten igen!