måndag 13 februari 2012

Tåget gick utan mig


Ivana från bokbloggen Bokmania ledde ett surftågFritz Ståhl med tema Rumänien ikväll. Idén med ett surftåg är att göra en interaktiv resa med anmälda följeslagare. Av en händelse kommer Rumänien även att vara fokus för Bokmässan 2013 vilket inte var något som var klart när surftåget planerades. Var det någon fler som hoppade på? Tyvärr kände jag mig lite hängig och var dessutom relativt nyanländ från en bortavistelse och var inte alert nog och äntrade därför tåget sent. Fick inte något ljud heller, vilket var ett stort problem under premiärturen, så det kändes lite som att snopet stå kvar på perrongen och höra tågvisslan i horisonten. Med det sagt skulle jag gärna hoppa på en annan gång och hoppas verkligen att det blir fler gånger. Försökte köra den repriserade versionen men inte heller där fungerade det - synd - så jag hoppas den kan fixas. Var nämligen verkligen sugen på just Rumänien. Har haft en tippad favorit länge i oläst hyllan - Orbitor av Mircea Cartarescu - som fått den klassiska "jag-tror-jag-älskar-dig-därför-ger-jag-dig-the-cold-shoulder"-behandlingen. Missade även honom på Internationell Författarscen i höstas. Roligt initiativ dock även om premiärturen blev något avslagen och jag blev faktiskt lite intresserad av Andingsgunga av Herta Müller som var en av böckerna som presenterades.

2 kommentarer:

Niclas sa...

Hej!
Va kul att du var med på surftåget! Vi som ligger bakom tjänsten jobbar nu hårt för att ljudet ska bli stabilt för alla i nästa surftåg! Det ska gå som på räls som Ivana uttryckte det :) Repris-funktionen är inte lanserad ännu så vi borde ta bort den knappen tills den är klar. Tack för att du uppmärksammar detta. Hoppas vi ses i ett surftåg framöver!

Hälsningar

Niclas från Surftrain
(Niclas@wussap.com)

Pixie sa...

Vad bra att veta att det blir ordning på reprisen. Kommer definitivt vara med om det ordnas fler tillfällen!