söndag 6 november 2011

Hair of the dog




















Jag kryper till korset idag och erkänner: jag är bakis. Jag hade ställt mig in på en hemmakväll med en god lördagsmiddag (som för övrigt var min favorit: jordärtskocksgratäng) och ett par glas Cantina Zaccagnini Dal Tralcetto till maten. So far, so good. Men så blir jag utlockad på krogen, igen, och jag som vill att livet skall vara en fest och lördag hela veckan faller med flit. Ja det var roligt, men idag kommer den (kemiska) skammen och når nästan katolska nivåer. Bakisångest + söndagsångest resulterar nästan garanterat i att jag lovar mig själv dyrt och heligt att jag ska repent och bli en bättre människa. Är degraderingen däremot endast fysisk kan det dock råda enklare bot. How to Cure a Hangover: The Best Remedies from the World's Greatest Bartenders är en samling recept med betoning på hair of the dog kantat med historik, citat och glammiga Old School Hollywood-bilder. Med sitt lilla format är den den perfekta gå-bort-presenten till festens värd/värdinna.
Skål!

“I'd hate to be a teetotaler. Imagine getting up in the morning and knowing that's as good as you're going to feel all day.” - Dean Martin

Inga kommentarer: